TERUGBETALING ANNULATIE REIS

Via deze weg proberen we je alle nodige informatie te geven over hoe het nu zit met jouw geannuleerde reis. Er bestaat jammer genoeg geen eenvoudig antwoord op de vraag "krijg ik mijn geld terug?". Toch proberen we deze vraag zo goed mogelijk te beantwoorden.

Vouchersysteem als alternatief betalingsmiddel 

Op 20 maart 2020 werd een ministriële goedkeuring gegeven voor het systeem van zogenaamde 'coronavouchers' als alternatief terugbetalingsmiddel ter bescherming van de reissector. Zo probeert de volledige reissector de rechten van u als consument te beschermen en te verzekeren in deze periode van ongekende crisis. Alle reizigers die hun reis dus geannuleerd zien worden door het COVID-19 virus, worden vergoed met een voucher.

Deze voucher is dus eigenlijk een soort van tegoedbon. Met dit systeem behoud je als reiziger je rechten, want je reis wordt als het ware uitgesteld. Dit vouchersysteem bestaat uit:

  • Een voucher die in waarde gelijk is aan de volledige prijs die je betaalde voor je reis.
  • 0 euro kosten. Er zullen dus geen administratieve of extra kosten worden aangerekend. Jij krijgt dus de volledige waarde van je reis terug.
  • Een voucher met een geldigheidsduur van één jaar.

De voucher is geldig voor al onze reizen, zowel zomer, winter als Explore! Zo kan je zelf kiezen wanneer je jouw voucher gebruikt voor die legendarische reis die je nu wel dubbel en dik verdient!

Wij willen altijd net dat tikkeltje meer!

Met Summer Bash doen wij er steeds alles aan om je ervaring met ons legendarisch te maken. Dat betekent niet alleen tijdens de reis, maar ook voor en na je reis! Daarom willen wij als organisatie nog iets meer doen voor onze reizigers. We betalen 50% van jouw totaalbedrag terug via overschrijving en 50% in de vorm van de voucher. Zo heb jij als reiziger van Summer Bash toch een klein beetje extra voordeel dat je de helft van je geld gewoon weer terugkrijgt.


Wanneer zal je je geld terugkrijgen?

We spelen alle dossiers zo snel mogelijk door naar de verzekeringsmaatschappij. Natuurlijk krijgt deze verzekeringsmaatschappij momenteel duizenden dossiers binnen en zal de wachttijd daarom enorm hard oplopen.

Alvorens wij onze dossierkosten kunnen doorspelen naar de verzekeraar, moeten we eerst van al onze leveranciers en partners de facturen ontvangen voor de annulatie van de reis. Aangezien vele landen dan ook nog eens in Lock Down zijn, kunnen we momenteel ook niet altijd alle documenten ontvangen van onze partners en zijn we genoodzaakt te moeten wachten tot onze partners weer aan het werk mogen.


Wel maken we ons sterk, dat we voor 1 april een eerste terugbetaling kunnen doen aan iedereen die zijn reis zag geannuleerd worden in de paasvakantie. Niet omdat onze dossiers al zouden verwerkt zijn, maar omdat we zelf een budget gaan vrijmaken om al een eerste schijf van terugbetaling te doen. Dit zonder dat wij het bedrag al hebben ontvangen van onze verzekering.


Waarom zouden we dit doen?


We willen onze reizigers ten alle tijden een legendarische ervaring geven, ook in moeilijke tijden. Daarom willen we zo snel mogelijk een deel terugbetalen.

Over wat voor bedrag spreken we dan?


Dit zou overeenkomen met 50% van de totaalsom die jullie betaald hebben voor je vakantie.

We begrijpen dat 50 % niet veel is, maar wij als Summer Bash zijnde, hebben het ‘geluk’ dat we dit al kunnen terugbetalen.


Wat nu?

Natuurlijk kan jij ons in deze extreme en moeilijke omstandigheden ook helpen. Hoe doe je dit? Bekijk ons uitgebreid aanbod van zomerreizen, Explorereizen en binnenkort ook onze nieuwe winterreizen (seizoen 2020-2021) in plaats van je geld terug te vragen. Door een volledige omboeking van je reis, en dus een voucher ter waarde van 100% van je totaalbedrag, help jij Summer Bash en de gehele toeristische sector! Door allemaal tezamen elkaar een hart onder de riem te steken en te zorgen dat we in deze bizarre tijden onze legendarische reizen nóg legendarischer kunnen maken!


Hoe doe je dit? Stuur ons een mailtje, een whatsapp-berichtje of neem telefonisch contact met ons op. En wij helpen je hier graag verder mee!

Toch liever je 50% geld terug? Dat kan natuurlijk ook! Om de terugbetaling zo vlot mogelijk te laten verlopen, storten we het geld terug per boeking op één rekeningnummer, bij voorkeur die van de hoofdboeker. We gaan er alles aan doen om alle annulaties zo vlot mogelijk af te handelen en vragen dus ook jullie begrip in deze onvoorziene situatie.