CORONA VOUCHER

Kan jouw reis niet doorgaan omwille van het coronavirus? Dan krijg je jouw reeds betaalde bedrag terug in een coronavoucher. Maar wat is dat nu zo'n coronavoucher?

Het vouchersysteem als alternatief betalingsmiddel

Op 3 april 2020 werd een ministeriële goedkeuring gegeven voor het systeem van zogenaamde ‘coronavouchers’ als alternatief terugbetalingsmiddel ter bescherming van de reissector. Zo probeert de volledige reissector de rechten van jou als consument te beschermen en te verzekeren in de periode van deze ongekende crisis. Alle reizigers die hun reis dus geannuleerd zien worden door het COVID-19 virus, kunnen vergoed worden met een voucher.  

Deze voucher is dus eigenlijk een soort van waardebon. Dit vouchersysteem bestaat uit:  

  • Een voucher die in waarde gelijk is aan het volledige bedrag dat wij reeds van jou ontvangen hebben voor de reis.  
  • 0 euro kosten. Er zullen dus geen administratieve of extra kosten worden aangerekend.  
  • Een voucher met een geldigheidsduur van twee jaar op al onze reizen
  • Een voucher die in waarde kan worden omgewisseld naar cash na 1 jaar van uitgifte.  
  • Een voucher die geldig is voor al onze reizen, zowel zomer, winter als explore! Zo kan je zelf kiezen wanneer je jouw voucher gebruikt voor die legendarische reis die je nu wel dubbel en dik hebt verdiend!  
  • Een voucher per persoon. Zo kan je dus later nog steeds kiezen met wie je volgende keer op reis gaat!

EXTRA INFO:

Hoe kan je je voucher verzilveren bij het boeken van een nieuwe reis?

Momenteel zijn onze IT'ers druk bezig met het aanpassen van ons boekingssysteem zodat je bij het reserveren van je nieuwe reis jouw unieke voucher code kan ingeven. Deze code is uniek per reiziger en zal dus ook van jouw persoonlijke totaalbedrag in vermindering worden gebracht. De waarde van je coronavoucher wordt zo dus automatisch verzilverd op je bestelbon. Zodra het mogelijk is om te boeken, krijg je van ons een mail met daarin extra informatie over het gebruik van jouw coronavoucher.

Je wil geen voucher (waardebon), maar gewoon je geld terug?

Dat begrijpen we natuurlijk, echter zal een aanvraag tot terugbetaling pas ten vroegste mogelijk zijn na 1 jaar van uitgifte. Boek je dus geen nieuwe reis met je voucher, dan kan je de waarde van je voucher op een later tijdstip ook weer terugkrijgen. Je gaat dus nooit 1 euro verliezen als je reis geannuleerd wordt omwille van Covid-19, of je nu een annulatieverzekering hebt geboekt of niet.